fredag 23 september 2011

TÅRAR OCH REGN

Idag är det härligt kyligt och regnigt. Jag försöker smälta gårdagens besked; sarkoidos i hjärtat. Vad känner man då? Sorg och besvikelse.

Efter två veckors pickande, påtande o.s.v konstaterade hudläkaren och ögonläkaren att det inte finns tecken på sjukdomen i ögon eller på huden och lungläkaren vågade påstå att sarkoidosen i lungorna har minskat. Lättnaden som kom försvann snabbt under hjärtultrat. Nu är det bara att vänta på vidare intruktioner och försöka acceptera situationen.

I eftermiddag ska jag äntligen träffa vänner, krokodil är tillräckligt frisk för att kunna umgås igen. Helgen ska jag spendera i lugn och ro med min familj innan det igen bär av mot Budapest på måndag morgon. Till min efterlängtade och älskade man och vovve.

2 kommentarer:

  1. Men Henna..!
    Skickar dig all tröst och ork till att kämpa vidare som jag bara kan!

    Jag vet inte vad din diagnos innebär rent fysiskt men det känns som att du har ett helt team av familj och vänner som kommer att hjälpa dig igenom alltihopa.

    Massa kramar till dig!

    SvaraRadera