fredag 17 juni 2011

LIVET I EN FÄRDIGT MÖBLERAD LÄGENHET

Det har sina för- och nackdelar. Mycket skönt med tanke på att boendet är tillfälligt, både i själva lägenheten och möjligtvis även i staden och landet. Vi har turen att bo i en lägenhet var möblerna ändå inte framkallar illamående, det är bekvämt och praktiskt. Inredningen är ok, vissa pjäser bättre än andra, men helhetsmässigt helt ok. Som det framkommit här i bloggen har jag spenderat en hel del tid på att dra hem saker från IKEA, så visst har jag piffat upp med självvalda detaljer. Och i detaljerna ligger det personliga (hur personligt nu IKEA kan bidra).

Mitt indredninghjärta slår lite för passionerat för att klara av boendet i en färdigmöblerad alltför länge. Nu då jag varit mer hemma p.g.a. min hälsa och brist på ork har jag ändrat på ett och annat i hemmet, så mycket det går med små detaljer. Då allt det är gjort har fantasin tagit över. Nu drömmer jag om ett barnrum . Lista finns redan på vad rummet ska innehålla. 

Ändå är jag rätt så nöjd nu, för tillfället, så som vi har det. Förutom då med att vi saknar hiss och ett extra rum. 

Och jag tror ändå inte att jag skulle kunna sova utan kroko i samma rum än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar