tisdag 10 maj 2011

LIVSVIKTIG KURS

Idag levde jag mitt i ett avsnitt av project runway. Jag satt vid symaskinen och hade nål, tråd och sax i handen om vartannat i 6 timmar. Jag arbetade mot klockan och försökte tillgodose krokodils uppmärksamhetsbehov där emellan. Jag märkte inte ens att det var varmt och soligt utanför, så då vi halvspringandes  (nu är mina båda ben sjuka, jag går som på styltor, orsak okänd) lämnade hemmet 13.45 (20 minuter efter i tidtabellen) hade jag överklätt mig själv och kroko. Termometarn visade +29 och jag hade jeans, kroko strumpbyxor, en av dessa drog jag av.. Nåväl, vi hann till första hjälp för spädbarn - kursen ändå och allt var frid och fröjd.

Vad sydde jag då hela dagen? Jag gjorde ett tappert försök att klä om en paraplyvagn som jag köpt för 10€. Vi provåkte det nya vrålåket idag och japp, behändig är den. Jag kan bära ner den utan problem och åka rulltrappor ner i metron osv. Kroko gillar den även om jag inte ännu har bestämt mig om den är vidrigt asful eller roligt fin.

Bra eller anus? Hursomhelst så är detta sommarens vrålåk

Hem via grönsakshandlarn. Sällan man tycker morötter är vackra!

Lillprinsessan tar efter sin mor. Sömn vinner gym. Ralph Lauren klänningen passar perfekt, tack Juvelen

3 kommentarer:

  1. Den blev super, Lydia vill också ha en sådan! Du är så duktig! / P

    SvaraRadera
  2. Tack P! Den är inte helt klar ännu, ska bättra på några grejer. Nu är det bara för dig att fynda en skräpvagn, fastna för ett tyg och samla på massor av tålamod så får Lydia en också.

    SvaraRadera
  3. Vrålåk helt klart!

    SvaraRadera