tisdag 29 mars 2011

THE GREAT MARKETHALL

I fredags var jag och krokis till TESCO och handlade. Blöjor i storlek 3 (!), tuggringar och en kasse full med tråkiga måsten. På hemvägen for vi via saluhallen för att köpa metallmuggen åt krokodil jag lämnat att tänka på. Den kan hon bra använda som ett deciliter mått då hon är för stor att dricka ur den. Hallens andra våning är en skattkammare, åh, jag hade stor lust att..shoppa ”lite”. Jag nöjde mig med muggen och en groda i trä, så egentligen shoppade jag "lite".



Idag ska vi till saluhallen igen. Jag ock krokodil har en viktig uppgift, vi ska köpa en present. Och kanske någon av de skatterna som vi lämnade efter oss senast.

(En sak jag inte har ändrat åsikt om är leksaker. Jag vill inte ha ett hem fullt av tiotals likadana dockor, leksaker i plast och överflöd. Jag önskar att vi kunde hålla oss till klassiska leksaker, leksaker i trä och några välvalda mjukisdjur)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar