onsdag 16 mars 2011

DEN GRÄSLIGA GETINGEN

Före graviditeten och även under graviditeten hade jag en klar bild av vad vår bebis ska och inte ska ha. Enfärgade kläder i neutrala färger, enfärgade lakan och nallar i beige, vitt och brunt. Inget ljusblått eller rosa, neutrala färger skulle det vara. På BB blev jag äcklad av den gräsliga getingen som alla nyblivna mammor/bebisar fick i Liberoväskan. Den var så färgglad och var helt enkelt inte något som jag kunde tänka mig att använda. Usch.


Sen var man hemma med sin lilla krokodil och märkte hur hon uppmärksammade färger. De grälla och skrikiga färgerna, speciellt den gräsliga getingen som hängde på sin plats i bilstolen. Sakta men säkert har min åsikt ändrats och nu är det mönstrat, färgstarkt flerfärgat som gäller. Plastigt babygym i vitt, gult, rött och blått, lakan med apor på, kläder i alla världens färger och en mycket glad och nöjd liten tjej är resultatet. Detta med färger är en av de hundra saker och åsikter som förändrats sedan man blivit mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar